neljapäev, 30. november 2017

12. Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Too ajaveebiartiklis üks positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis (kasutada võib ülalmainitud Jakob Nielseni kasutatavuse komponente, aga ka muid kriteeriume).
__________________________________________________________________________
Veebidisaini kohta olen lugenud Nielsen Norman Group´i kodulehel avaldatud artiklit Top 10 Enduring Web-Design Mistakes ehk veebidisaini 10 surmaviga. Üllataval kombel ei leia sealt ebameeldivat kasutajakogemust, aga ehk on see pingereas 11ndal või 12ndal kohal. Seepärast puudutaksin alljärgnevates näidetes just sellist subjektiivset faktorit nagu meeldivus. 

Negatiivsetest näidetest valiksin Eesti Instituudi kodulehe https://estinst.ee/kontakt/
Püüdlikult sini-must-valgetes värvides kujundatud, aga äärmiselt ebamugav kasutada. Leheruum on kasutatud ebaotstarbekalt, lugemiseks tuleb allapoole kerida. Meeskond on üle lehe laiali ja nii suures kirjas nagu oleksid kõik lugejad vaegnägijad (eriti jube on luubi funktsioon). Ühtegi fotot meeskonnast pole. Samas on uute töötajate fotol 2 inimest, ning pole selge, kumb neist on uus. Kodulehe fotodel puuduvad allkirjad ja autorid. Firma tutvustus on ülearu pikk ja lohisev, kuskilt ei leia infot missiooni kohta - tundub olevat mõttetu asutus. Lisaks on leht ka sisult vaene ega kutsu edasi vaatama. 

Positiivset näidet, mida esile tõsta, on raske leida. Pakuksin Eesti Rahvusringhäälingu kodulehte otse.err.ee. Leht on lihtne ja lakooniline, hetkel eetris olev saade hakkab kohe tööle. Tegu on samuti sini-must-valge kujundusega (sinist õige vähe), ent leht on hoopis rahulikum ja mugavamate mõõtudega. Menüü on rikas ja infot palju. Kriitikat võib ka teha: näiteks mulle isiklikult suurtähtedega menüü ei meeldi, aga lepin sellega. Kasutajakogemus on meeldiv, mistõttu kasutan lehte igapäevaselt alteratiivina televiisorile.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar